Solutions to Enhancing the Quality of Soft Skills Training at the Vietnam National University of Agriculture

Received: 04-06-2023

Accepted: 05-10-2023

DOI:

Views

11

Downloads

0

Section:

KINH TẾ XÃ HỘI VÀ PHÁT TRIỂN NÔNG THÔN

How to Cite:

Duong, N., Huyen, N., Trang, L., Duc, N., & Anh, N. (2024). Solutions to Enhancing the Quality of Soft Skills Training at the Vietnam National University of Agriculture. Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 21(10), 1347–1357. http://testtapchi.vnua.edu.vn/index.php/vjasvn/article/view/1203

Solutions to Enhancing the Quality of Soft Skills Training at the Vietnam National University of Agriculture

Ngo Tri Duong (*) 1 , Nguyen Thi Thu Huyen 1 , Le Thi Quynh Trang 1 , Nguyen Minh Duc 2 , Nguyen Tho Quang Anh 2

  • 1 Trung tâm Đào tạo kỹ năng mềm, Học viện Nông nghiệp Việt Nam
  • 2 Khoa Kinh tế và Phát triển nông thôn, Học viện Nông nghiệp Việt Nam
  • Keywords

    Soft skills, enhancing the quality, Vietnam National University of Agriculture

    Abstract


    Soft skills are considered essential for individual success. Teaching soft skills in universities helps students enhance their soft skills and provides necessary complement to hard skills. This study aimed to assess the current status of soft skills training quality at the Vietnam National University of Agriculture and propose solutions to enhance the quality of soft skills training. The study conducted survey from 493 students, 23 lecturers, and 32 employers, and employed descriptive statistical methods, particularly principal component analysis, to analyze the current situation and factors influencing the improvement of the quality of soft skills training. The research revealed that the Vietnam National University of Agriculture has been offering soft skills training since 2016, covering 10 skills according to the learning outcome standards. Over 6 years training, more than 61,000 students were trained for soft skills. Based on evaluation from employers, teachers, and students, 70% of them were rated good or excellent for the quality of soft skills training. However, to further improve the quality of soft skills training at the university, it is necessary to focus on solutions related to program design, training organization, evaluation methods, infrastructure, teaching faculty, teaching methods, policies, and financial support. These efforts will contribute to enhancing the overall training quality.

    References

    Ban Quản lý đào tạo, Học viện Nông nghiệp Việt Nam (2023). Tổng hợp số liệu điểm của sinh viên các học phần KNM giai đoạn 2016-2022. Hà Nội.

    Crosbie R. (2005). Learning the soft skills of leadership. Industrial and Commercial Training. 37(1): 45-51.

    Guerra-Báez S. P. (2019). A panoramic review of soft skills training in university students. Psicologia Escolar e Educacional. 23: 10.

    Kantrowitz T.M. (2005). Development and Construct Validation of a Measure of Soft Skills Performance, Doctor of Philosophy, Georgia Institute of Technology. 176p.

    Mcmillan J.H. & Hearn J. (2008). Student self-assessment: The key to stronger student motivation and higher achievement. Educational horizons. 87(1): 40-49.

    Nguyễn Bá Huân & Bùi Thị Ngọc Thoa (2018). Thực trạng và nhu cầu đào tạo KNM của sinh viên khoa Kinh tế và Quản trị kinh doanh, trường Đại học Lâm Nghiệp. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Lâm nghiệp. 6(6): 161-170.

    Nguyễn Công Duy & Nguyễn Hoàng Trang (2021). Thực trạng đào tạo KNM cho sinh viên trên thế giới và tại Việt Nam. Xây dựng hệ thống công cụ đánh giá kết quả đào tạo KNM tại trường Đại học Tài chính - Marketing theo chuẩn đầu ra.

    Nguyễn Thị Huyền Trang, Điêu Thị Tú Uyên & Nguyễn Huyền Anh (2022). Phát triển kĩ năng mềm cho sinh viên khoa Tiểu học - mầm non, Trường Đại học Tây Bắc qua hoạt động kết nối và phục vụ cộng đồng. Tạp chí Giáo dục. 22(7): 47-51.

    Nguyễn Thị Kiều Nga & Huỳnh Thanh Vũ (2019). Thực trạng và giải pháp rèn luyện kĩ năng mềm cho sinh viên trường Cao đẳng Giao thông vận tải trung ương V. Tạp chí Giáo dục. 2(456): 15-20.

    Trung tâm Đào tạo KNM (2018). Đề án chuẩn hóa đào tạo KNM tại Học viện Nông nghiệp Việt Nam được Giám đốc Học viện ngày 23/04/2018. tr.10.

    Võ Như Tiến (2011). Kỷ yếu hội thảo khoa học nâng cao chất lượng đào tạo theo học chếtín chỉ. Đại học Đà Nẵng, Trường Cao đẳng Công nghệ thành phố Đà Nẵng. 119(25).

    World Health Organization (1994). Life skills education for children and adolescents in schools.. 2nd rev ed. Geneva: World Health Organization. Retrieved fromhttps://iris.who.int/handle/10665/63552 on May25, 2023.