Taxpayer Satisfaction with Customer Service Quality of Nahang District’s Tax Bureau

Received: 13-10-2014

Accepted: 05-11-2014

DOI:

Views

1

Downloads

0

Section:

KINH TẾ XÃ HỘI VÀ PHÁT TRIỂN NÔNG THÔN

How to Cite:

Duong, P., Huong, D., & Nha, D. (2024). Taxpayer Satisfaction with Customer Service Quality of Nahang District’s Tax Bureau. Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 13(1), 133–142. http://testtapchi.vnua.edu.vn/index.php/vjasvn/article/view/1514

Taxpayer Satisfaction with Customer Service Quality of Nahang District’s Tax Bureau

Pham Bao Duong (*) 1, 2 , Dam Thi Huong 3 , Do Thi Hoa Nha 3

  • 1 Đại học Nông - Lâm Bắc Giang
  • 2 Khoa Kinh tế và Phát triển Nông thôn, Học viện Nông nghiệp Việt Nam
  • 3 Trường Đại học Kinh tế và Quản trị kinh doanh Thái Nguyên
  • Abstract


    Usingdatagatheredfrom surveying 132 taxpayers and applying exploratory factor analysis method and regression model, the presentarticle discusses the evaluation of tax-payers toward service quality of Na Hang District’sTax Bureau ofTuyen Quang Province. The study results showedthatservice quality,in general, has met the demand of tax-payerswith approximately 79,3%tax-payers satisfied with sevice quality. The research also identifiedseven factors affecting the satisfactory degrees of tax-payers. Those are: trustability, infrastructure, sympathy, equity and democracy, service capability, transparence/openess and accountability and responsiveness. The article also proposedmeasures to improve and enhance service quality of the tax bureau,thereby to enhance the satisfactionof tax-payers.

    References

    Ahmad, J., and Kamal, N. (2002). “Customer satisfaction and retail banking: an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking”, International Journal of Bank Marketing, 20(4/5): 61-146.

    Bùi Văn Trịnh, Nguyễn Quốc Nghi, Vũ Thị Phương Huệ (2013). Đánh giá chất lượng phục vụ của ngành Thuế AnGiang: mức độ hài lòng của doanh nghiệp, Tạp chí Thuế Nhà nước, 41: 8-11.

    Cronin, JJ and Taylor, SA (1992). “Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension”, Journal of Marketing, 56(3): 55-68.

    Đinh Phi Hổ, Nguyễn Thị Bích Thủy (2011). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của doanh nghiệp có vốn đầu tư trực tiếp nước ngoài đối với dịch vụ hỗ trợ thuế (Trường hợp nghiên cứu điển hình ở Đồng Nai), Tạp chí Phát triển kinh tế, 244. (http://tcptkt.ueh.edu.vn/modules.php?name=Viewart&bvid=17).

    Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, Nhà xuất bản Hồng Đức.

    Kaiser HF (1974). “An index of factorial simplicity”, Psychometrica, 39: 31-36.

    Lin, Chia chi (2003). “A critical appraisal of customer satisfaction and commerce”, Management Auditing Journal, 18(3): 202.

    Nguyễn Đình Thọ (2012). Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh thiết kế và thực hiện, Nhà xuất bản Lao động xã hội.

    Nguyễn Hữu Hải, Lê Văn Hòa (2010). Tiêu chí đánh giá chất lượng cung ứng dịch vụ công tại các cơ quan hành chính nhà nước, Tạp chí Tổ chức nhà nước, 3. (http://www.caicachhanhchinh.gov.vn/Uploads/TapChiToChucNhaNuoc/Nam2010/t4-2010/bai11.doc.).

    Nunnally, J.C., & Bernstein, I.H (1994). “Psychometric theory” (3rded.), New York: McGraw-Hill.

    Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985).A conceptual model of service quality and its implications for future research, Journal of Marketing, 49: 41-50.

    Parasuraman, A.V.A,Zeithaml& Berry, LL (1998). “SERVQUAL: A multiple-ite, scale for measuring consumer perception of service quality”, Journal of Retailing, 64(1): 12-37.

    Zeithaml and Bitner (2000). “Services marketing: Intergrating customer focus across the firm”, McGraw-Hill, Boston.