Current Situation and Solutions to Promote Lifetime Learning of Students of the Faculty of Agronomy, Vietnam National University of Agriculture

Received: 09-10-2023

Accepted: 05-01-2024

DOI:

Views

2

Downloads

1

Section:

TỔNG QUAN

How to Cite:

Hai, T., Anh, T., & Nham, N. (2024). Current Situation and Solutions to Promote Lifetime Learning of Students of the Faculty of Agronomy, Vietnam National University of Agriculture. Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 22(1), 139–148. http://testtapchi.vnua.edu.vn/index.php/vjasvn/article/view/1255

Current Situation and Solutions to Promote Lifetime Learning of Students of the Faculty of Agronomy, Vietnam National University of Agriculture

Tran Thanh Hai (*) 1 , Tran Thi Van Anh 1 , Nguyen Thi Nham 1

  • 1 Khoa Nông học, Học viện Nông nghiệp Việt Nam
  • Keywords

    Lifelong learning, self-study, Agronomy’s students

    Abstract


    The study was conducted to evaluate the current situation and propose solutions to promote lifelong learning activities of students of the AgronomyFaculty, Vietnam National Universityof Agriculture. Survey results of students, alumni and lecturers of the faculty of agronomy showed thatthe courses in the training program and extracurricular activities are fully equipped with the necessary knowledge and skills so that students can research and self-study.It is necessary to strengthen the application of digital transformation in teaching and learning, organize a variety of exchange activities, cultural exchanges, extracurricular activities, community activities, and motivate and encourage students to participate in business exchanges, increase practice time, organize more training classes on active learning methods, self-study, self-improvement, and research for students to further develop students' life skills capacity.

    References

    Đào Thị Oanh & Trịnh Phương Anh (2017). Thực trạng tự học của sinh viên Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. 62(1A): 161-170.

    Đặng Hải Đăng (2020). Vai trò của các cơ sở giáo dục đại học trong việc phát triển E-Learning nhằm thúc đẩy xã hội học tập và HTSĐ tại Việt Nam. Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 15(1): 16-24

    Đỗ Khoa Thúy Kha (2022). Đánh giá, đo lường và thu thập minh chứng về vấn đề học tập suốt đời để đáp ứng tiêu chuẩn bảo đảm chất lượng cấp chương trình đào tạo. Tạp chí Khoa học và Công nghệ. 58(04): 103-115.

    Đỗ Thị Thanh Huyền, Nguyễn Ái Minh Phương (2021). Giải pháp nâng cao hoạt động tự học của SV trường đại học công nghiệp thành phố hồ chí minh trong bối cảnh HTSĐ. Tạp chí Khoa học và Công nghệ. 53(05): 161-175.

    Lê Bảo Vi (2023). Các cách hiệu quả để cải thiện học tập suốt đời (LLL) & vai trò của công nghệ thông tin và truyền thông (ICT) trong LLL. Seminar Chuyển đổi số: cách tiếp cận lấy người học làm trung tâm ứng dụng trong phương pháp dạy học kết hợp Khoa Ngoại ngữ, Trường Đại học Ngoại ngữ - Tin học Thành phố Hồ Chí Minh

    Nguyễn Thị Bích Liễu (2019). Học suốt đời, hành trình không ngừng nghỉ của những nhà giáo. Tạp chí Khoa học - Viện Đại học Mở Hà Nội. 60(10): 44-49.

    Phạm Thị Lan Phượng, Dương Bá Vũ & Nguyễn Hoàng Thiện (2021). Trường đại học phát triển năng lực HTSĐ cho người học đáp ứng yêu cầu cách mạng công nghiệp 4.0. Tạp chí Khoa học Quản lý Giáo dục. 01(29): 24-33.

    Trần Anh Hoa, Phạm Trà Lam, Đậu Thị Kim Thoa & Trần Thị Phương Thanh (2021). Học tập suốt đời trong thế giới số: góc nhìn từ nghề nghiệp kế toán, kiểm toán. Kinh tế Việt Nam trên con đường chuyển đổi số. Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh.

    Vnetwork (2023). Xu hướng phát triển Internet Viêtn Nam năm 2023. Truy cập từ https://www.vnetwork. vn/ news/internet-viet-nam-2023-so-lieu-moi-nhat-va-xu-huong-phat-trien/ngày 2/6/2023.

    Võ Khắc Sơn (2018). Ứng dụng cuộc cách mạng công nghiệp 4.0 trong nông nghiệp. Tạp chí Thông tin Khoa học & Công nghệ Quảng Bình. 6: 17-21.

    Wassmann R., Phong N.D., Tho T.Q., Hoanh C.T., Khoi N.H., Hien N.X., Vo T.B.T. & Tuong T.P. (2019). High-resolution mapping of flood and salinity risks for rice production in the Vietnamese Mekong Delta. Field Crops Research. 236: 111-120.