Individual Customers' Assessment on Digital Banking Service Quality at Joint Stock Commercial Bank for Investment and Development of Vietnam, Thanh Do Branch, Hanoi City

Received: 19-05-2023

Accepted: 29-06-2023

DOI:

Views

0

Downloads

0

Section:

KINH TẾ XÃ HỘI VÀ PHÁT TRIỂN NÔNG THÔN

How to Cite:

Long, H., Le, N., & Diep, N. (2024). Individual Customers' Assessment on Digital Banking Service Quality at Joint Stock Commercial Bank for Investment and Development of Vietnam, Thanh Do Branch, Hanoi City. Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 21(7), 920–929. http://testtapchi.vnua.edu.vn/index.php/vjasvn/article/view/1161

Individual Customers' Assessment on Digital Banking Service Quality at Joint Stock Commercial Bank for Investment and Development of Vietnam, Thanh Do Branch, Hanoi City

Han Hoang Long (*) 1 , Nguyen Phuong Le 2 , Nguyen Thi Bich Diep 3

  • 1 Ngân hàng Thương mại Cổ phần Đầu tư và Phát triển Việt Nam
  • 2 Khoa Kinh tế và Phát triển nông thôn, Học viện Nông nghiệp Việt Nam
  • 3 Khoa Tài chính - Ngân hàng, Trường Đại học Tài chính - Quản trị kinh doanh
  • Keywords

    Bank, digital services, quality, customer

    Abstract


    This article aimed to analyze individual customers' evaluations of digital banking service quality in terms of security, responsiveness, convenience and incentives for customers. The primary data was collected from 200 customers who have been using digital services of Joint Stock Commercial Bank for Investment and Development of Vietnam (BIDV) Thanh Do Branch. Analytical methods are mainly descriptive statistics, comparison, and ranking. The research results show that the Branch's digital banking service quality was rated at a good level by customers. Among the components that make up the quality of digital banking services, security was rated lowest (3.57/5 points), transaction accuracy and convenience were rated highest (4.08/5 points). In order to improve the quality of digital banking services in the coming years, the branch needs to implement synchronous solutions such as improving the banking data management system, cooperating with Fintech companies to increase security, improving the quality of human resources, innovating technology and promoting communication activities on digital banking services.

    References

    Bissonnette V.L. (2007). Statistical Tables. Victor Bissonnette’s Home Page Department of Psychology, Berry College. Retrieved fromhttps://sites.berry.edu/vbissonnette/ index/statistical-tables/ on May 17, 2023.

    Chính phủ (2020). Quyết định số 749/QĐ-TTg ngày 03/6/2020 về Phê duyệt “Chương trình chuyển đổi số quốc gia đến năm 2025, định hướng đến năm 2030”. Truy cập từ http://www2.chinhphu.vn/ portal/page/portal/chinhphu/noidungchuongtrinhquocgiakhac?_piref33_14737_33_14736_14736.strutsAction = ViewDetailAction.do&_piref33_14737_33_ 14736_14736.docid = 4963&_piref33_14737_33_ 14736_ 14736. substract ngày 18/04/2023.

    Lê Thanh Hải (2022). Đề xuất mô hình đánh giá sự hài lòng của khách hàng đối với chất lượng dịch vụ ngân hàng điện tử. Tạp chí Công thương. Truy cập từ https://tapchicongthuong.vn/bai-viet/de-xuat-mo-hinh-danh-gia-su-hai-long-cua-khach-hang-doi-voi-chat-luong-dich-vu-ngan-hang-dien-tu-88149.htm ngày 28/03/2023.

    Lương Văn Hải & Nguyễn Thị Hồng Lan (2022). Chuyển đổi số ở các ngân hàng thương mại Việt Nam: Thực trạng và Giải pháp. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Mở Hà Nội. Truy cập từ https://js.hou.edu.vn/houjs/article/view/165 ngày 19/04/2023.

    Nguyễn Thị Búp (2020). Đánh giá sự hài lòng của khách hàng về chất lượng dịch vụ tại ngân hàng TMCP Đầu tư và Phát triển Việt Nam - Chi nhánh tỉnh Trà Vinh. Tạp chí Công thương. Truy cập từ https://tapchicongthuong.vn/bai-viet/danh-gia-su-hai-long-cua-khach-hang-ve-chat-luong-dich-vu-tai-ngan-hang-tmcp-dau-tu-va-phat-trien-viet-nam-chi-nhanh-tinh-tra-vinh-74336.htm ngày 28/03/2023.

    Nguyễn Thị Kiều Oanh & Đoàn Thị Thu Hiền (2022). Chuyển đổi ngân hàng số trong bối cảnh cuộc Cách mạng công nghiệp lần thứ tư và một số khuyến nghị. Truy cập từ https://tapchinganhang.gov.vn/ chuyen-doi-ngan-hang-so-trong-boi-canh-cuoc-cach-mang-cong-nghiep-lan-thu-tu-va-mot-so-khuyen-nghi.htm ngày 19/04/2023.

    Nguyễn Thị Mỹ Điểm (2022). Các yếu tố ảnh hưởng đến ý định sử dụng ngân hàng số tại thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Công thương. Truy cập từ https://tapchicongthuong.vn/bai-viet/cac-yeu-to-anh-huong-den-y-dinh-su-dung-ngan-hang-so-tai-thanh-pho-ho-chi-minh-87682.htm ngày5/04/2023.