Received: 21-01-2015
Accepted: 17-05-2015
DOI:
Views
Downloads
How to Cite:
Factors Affecting Value Chain of Dong Du GuavaSpeciality
Keywords
Dong Du guava, impact factors, value chainanalysis
Abstract
The value chain of Dong Du guava speciality bearsthe characteristics of agricultural product with four major agents involved,i.e., farmers, wholesalers, retailers, and consumers. The study on Dong Du guava value chain revealedthe limitationsin market channels including low value added and poor diversity of theagents involved in the value chain. Soil characteristics, input supply, market and seasonalityhave significant effects on the value chain through the consumer prices. By contrast, brand promotion, distribution, packaging and storage have little impact on the consumer price. This reveals that the value chain of Dong Du guavaspecialityisincompleteandneeds to be developed. The paper has also pointed out thekey solutions to increase the product value chain.
References
Claudio Cerquiglini (2010). A handbook for value chain research, Report at International Development Research Centre.
Joshua N. Daniel and Prashant A. Dudhade (2012). The Organisation of Buyer-Driven Global Commodity Chains: How US Retailers Shape Overseas Production Networks. Commodity Chains and Global Capitalism. Westport, CT: Praeger.
Thu Hồng và Tiến Hà (2013). Mong ước truyền đời giống ổi Đông Dư. Truy cập ngày 05/12/2014 tại http://baotintuc.vn/xa-hoi/mong-uoc-truyen-doi-giong-oi-dong-du-20131001021254831.htm.
Nguyễn Vĩnh Long (2012). Nghiên cứu giải pháp thị trường nhằm thúc đẩy tiêu thụ ổi bốn mùa xã Đông Dư, Khóa luận tốt nghiệp, Học viện Nông nghiệp Việt Nam.
Nguyễn Anh Minh và Nguyễn Tuấn Sơn (2014). Giải pháp tăng cường sự tham gia của các chủ thể vào sản xuất và tiêu thụ rau VietGap tại tỉnh Hòa Bình, Tạp chí Khoa học và Phát triển, 12(6): 972-980.
Karina Fernandez-Stark, Penny Bamber, Gary Geref (2011). Competition and business strategy in Historical perpective, Havard Business Review.
Reddy G.P. (2010). Developing a vegetable value chain. Washington, D.C USAID.
Rita Ashton, Daniela Piergentili (2009). The emergence of Global chain, Havard Bussiness Review.
Nguyễn Đình Thọ (2011). Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh, Nhà xuất bản Lao động - Xã hội.
Nguyễn Văn Thuận và Võ Thành Danh (2011). Phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi tiêu dùng rau an toàn tại thành phố Cần Thơ, Tạp chí Khoa học, 17b: 113-119.