Received: 18-06-2014
Accepted: 01-09-2014
DOI:
Views
Downloads
How to Cite:
Effects of Information of Vegetable Origin on Behavior of Consumers in Hanoi
Keywords
Consuming behavior, influence, Hanoi, origin, source
Abstract
This study aims to show how information of vegetable originsand sources influence on consumer’s behavior in Hanoi city. The data collected from consumers in Hanoi showed that they much paid attention to information of vegetable origins, particularly women bebcause they occupied 85.6 percent of vegetable buyers. Gender, age, occupation, educational achievement and family component are factors that influence on consumers’s perception and behavior. Based on the investigation of consumer’s behavior, the study recommends major solutions in order to enhance consumer’s perception of and their accessibility to vegetable origins such as selecting vegetabe suppliers and seeking enough information of vegetables as “a smart consumer”.
References
Hoàng Bằng An (2008). Nghiên cứu sản xuất và tiêu thụ rau xanh ở thành phố Hà Nội. Luận án tiến sỹ khoa học Kinh tế nông nghiệp. Học viện Nông nghiệp Việt Nam
Lưu Thị Mai Hương (2012). Phân tích thực trạng tiêu dùng rau an toàn của các hộ gia đình trên địa bàn thành phố Hà Nội. Luận văn thạc sỹ kinh tế nông nghiệp. Học viện Nông nghiệp Việt Nam
Moustier P., Dao The Anh, Vu Trong Binh, Figuié M., Nguyen Thi Tan Loc, Phan Thi Giac Tam (2007). Supermarket and the poor in Vietnam. Ha Noi, Malica/M4p. Cartographic Publishing House. 324 pages.
Vũ Xuân Trường (2012). Các yếu tố ảnh hưởng đến nhận thức và ứng xử của người tiêu dùng về rủi ro thuốc bảo vệ thực vật trong sản phẩm rau tại Hải Dương. Luận văn tốt nghiệp đại học. Học viện Nông nghiệp Việt Nam.