Received: 23-03-2021
Accepted: 16-06-2021
DOI:
Views
Downloads
How to Cite:
Effects of Corporate Social Responsibility and Employee Engagement in Tourism Service Firms in Can Tho City
Keywords
Social responsibility, employee engagement, tourism service business
Abstract
This study aims to measure the effects of corporate social responsibility on the engagement of employees working in tourism service firms in Can Tho city. Using a regression model with survey data ofstaff working in tourism service businesses in the city, Can Tho. Check the reliability of the scales before conducting factor analysis. As a result of reliability testing by Cronbach's Alpha coefficient show that most of the scales are arrcurate scales and this scale is used because the Cronbach's Alpha coefficient is greater than 0.6 and the total correlation coefficient are all greater than 0.3, so the reliability is achieved. The regression results show that three are three factors affecting employee engagement: (1) social responsibility for stakeholders; (2) social responsibility for employees; (3) social responsibility for the Government, local authorities.
References
Banker R.D. & Mashruwala R. (2007). The Moderating role of competition in the relationship between nonfinancial measures and future financial performance. Contemporary Accounting Research. 24/3: 763-739.
Bauman C.W. & Sakitka L.J. (2012). Corporate social responsibility as a source of employee satisfaction. Research in Organizational Behavior. 32: 63-86.
Carroll A.B. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of management review. 4/4: 497-505.
Cronback L.J. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika. 16: 297-334.
Freeman R. (1984). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Pittman. Boston.
Hair J.F., Black W.C., Babin B.J., Anderson R.E. & Tatham R.L. (2006). Mutilvariate data analysis.6thed, Upper Saddle River NJ, Prentice - Hall.
Hoàng Trọng & Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu SPSS (Tập 1, 2). Nhà xuất bản Hồng Đức TP. Hồ Chí Minh.
Hứa Bá Minh (2013). Ảnh hưởng của trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp đến sự gắn kết của nhân viên với tổ chức. Luận văn thạc sỹ kinh tế. Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh.
Lee E.M., Park S.Y., Rapert M.I. & Newman C.L. (2012). Does perceived consumer fit matter in corporate social responsibility issues? Journal of Business Research. 65/11: 1558-1564.
McDonald L.M & Hung Lai C. (2011). Impact of corporate social responsibility initiatives on Taiwanese banking customers. International Journal of Bank Marketing. 29/1: 50-63.
Rhou Y., Singal M. & Koh Y. (2016). CSR and financial performance: The role of CSR awareness in the restaurant industry. International Journal of Hospitality Management. 57: 30-39.
Solomon R.C. & Hanson K.R. (1985). It,s goodbusiness. Atheneum. New York.
Sở Kế hoạch và Đầu tư Cần Thơ (2019). Báo cáo về tình hình kinh tế xã hội quốc phòng an ninh 6 tháng đầu năm và nhiệm vụ giải pháp 6 tháng cuối năm 2019.
Turker D. (2009). Measuring Corporate Social Responsibility: A Scale Development study. Journal of Business Ethis. 85/4: 411-427.
Trần Thị Hiền, Bùi Thanh Huyền, Huỳnh Thanh Vân & Trịnh Tuấn AnhHuyềnH(2018). Cảm nhận về trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp và sự gắn kết của nhân viên: nghiên cứu tại các doanh nghiệp du lịch tỉnh Quảng Ninh. Tạp chí Kinh tế & Phát triển.258: 74-84.