Evaluation of Learning Demand after Graduating from High Schools of Grade 12 Students in Bac Ninh Province

Received: 10-07-2020

Accepted: 31-07-2020

DOI:

Views

3

Downloads

0

Section:

KINH TẾ XÃ HỘI VÀ PHÁT TRIỂN NÔNG THÔN

How to Cite:

Dung, L., Huong, B., Hung, N., Lan, N., Thang, V., & Khai, T. (2024). Evaluation of Learning Demand after Graduating from High Schools of Grade 12 Students in Bac Ninh Province. Vietnam Journal of Agricultural Sciences, 18(11), 1009–1017. http://testtapchi.vnua.edu.vn/index.php/vjasvn/article/view/737

Evaluation of Learning Demand after Graduating from High Schools of Grade 12 Students in Bac Ninh Province

Le Thi Phuong Dung (*) 1, 2 , Bui Thi Huong 2 , Nguyen Tien Hung 2 , Nguyen Quynh Lan 2 , Vo Nam Thang 2 , Tran Dang Khai 2

  • 1 PhD candidate, Vietnam National University of Agriculture
  • 2 Khoa Kinh tế, Trường Cao đẳng Kinh tế, Kỹ thuật và Thủy sản
  • Keywords

    Learning demand, students, apply, career, Bac Ninh

    Abstract


    The study of students' learning demand was conducted by interviewing 205 students of grade 12 at 4 high schools and continuing Education Centers of Bac Ninh province. This study analyzes the tendance about career and degree level of students after graduating from high school. The results have shown that: the percentage of students have been learning about careers and universities that they intend to apply are 54.1% and 67.32%, respectively. Students have chosen to study business accounted for 35.12% indicated that business sector has been attracted the most candidates, only 1.95% of the interviewed students would like to study agriculture, forestry and fisheries. Binary logistic regression is used to analysis the factors affecting intention “yes” or “no” applying to universities. The result showed that learning capacity, current school, learning about careers and universities, the number of universities that students can identify are the factors influencing the intension to apply to university after graduating of students. Promoting university and career through social networking sites, making links between universities, companies and highs chools to carrer advice for students is admission measures of the university./.

    References

    Bộ Giáo dục và Đào tạo (2019). Số liệu thống kê giáo dục đại học năm học 2017-2018.

    Bùi Mỹ Hạnh, Nguyễn Thị Lệ Quyên & Nông Minh Vương (2014). Nhu cầu đào tạo bác sĩ đa khoa dựa trên năng lực tại Trường Đại học Y Hà Nội. Tạp chí Y học thực hành. 902(10): 36-40.

    CochranW.G. (1963). Sampling Techniques, 2ndEd., New York: John Wiley and Sons, Inc.

    Đỗ Thị Thanh Toàn (2018). Một số vấn đề về dự báo nhu cầu đào tạo nguồn nhân lực ở các trường đại học địa phương. Tạp chí Giáo dục. 434(2-7): 35-39.

    Lưu Nguyễn Quốc Hưng (2017). Nhu cầu học và sử dụng ngoại ngữ trên địa bàn thành phố Cần Thơ trong bối cảnh hội nhập. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ. 51(C): 7-12.

    Nguyễn Hồng Phan, Hà Văn Tú, Lê Thị Hải Yến & Nguyễn Kim Châu Hương (2017). Nhu cầu học tập kỹ năng sống của học sinh trung học phổ thông tại thành phố Biên Hòa, tỉnh Đồng Nai, Tạp chí Khoa học, Đại học Đồng Nai. 6: 60-69.

    Nguyễn Thị Thúy Hoa (2018). Một số giải pháp nâng cao chất lượng và số lượng đầu vào của sinh viên tại trường Đại học Nội vụ Hà Nội hiện nay. Tạp chí Giáo dục. 430(2-5): 26-28.

    Phạm Ngọc Nhàn & Hồ Quốc Nghĩa (2017). Xác định các yếu tố ảnh hưởng đến nhu cầu học nghề-trường hợp nghiên cứu ở xã Vị Tân, thành phố Vị Thanh, tỉnh Hậu Giang, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Cần Thơ. 51(C): 98-106.

    Tổng cục thống kê (2019). Thông cáo báo chí về tình hình Lao động việc làm quý I năm 2019. Truy cập từ .https://www.gso.gov.vn/default.aspx?tabid=382 &idmid=2&ItemID=19136, ngày 30/6/2020

    VOV (2019). Số lượng thí sinh thi THPT Quốc gia và xét tuyển đại học từng tổ hợp năm 2019. Truy cập từ https://vov.vn/xa-hoi/giao-duc/so-luong-thi-sinh-thi-thpt-quoc-gia-va-xet-tuyen-dai-hoc-tung-to-hop-nam-2019-907997.vov, ngày 30/6/2020.

    WeareSocial & Hootsuite (2019). Báo cáo Digital marketing Việt Nam.