Received: 20-07-2013
Accepted: 22-09-2013
DOI:
Views
Downloads
How to Cite:
The Study on Marketing Actors of Distributional Channel of Pork Products in Nghe AnProvince
Keywords
Marketing actors, distribution channel, pig sector, pork, Nghe An Province
Abstract
The share of agricultural GDP of the total GDP of Nghe An Province is relatively high. Agriculture plays a decisive role in the stablization and development of the province. Furthermore, the added value of livestock sector has a tendency to grow faster than that of cultivation; this is in accordance with the general trend of the social economic development and the target of economic structure of Nghe An. This study was conducted in order to recommend economic policy in the coming years for the agricultural production, especially livestock and pig sectors of Nghe An. The research findings indicated that major marketing actors play an important role in the process of production and distribution of pork products. Among the actors, producers face relatively high risk while slaughters and retailers have a high benefit in comparison with other actors. A set of measures should be taken for improvement of distribution channels of pork in Nghe An.
References
Cục chăn nuôi (2012). Báo cáo tình hình sản xuất, tiêu thụ sản phẩm ngành chăn nuôi, Bộ Nông nghiệp và Phát triển nông thôn, Hà Nội.
Nguyễn Thị Bình (2010). Phân tích chuỗi giá trị ngành hàng lợn thịt huyện Chương Mỹ, thành phố Hà Nội, Luận văn Thạc sĩ kinh tế, Trường Đại học Nông nghiệp Hà Nội,
Phạm Vân Đình (1999). Phương pháp phân tích ngành hàng nông nghiệp. NXB Nông nghiệp, Hà Nội.
Lê Ngọc Hướng (2012). Nghiên cứu ngành hàng ngành hàng lợn thịt tỉnh Hưng Yên, Luận án tiến sĩ kinh tế, Trường Đại học Nông nghiệp Hà Nội.
Võ Thị Thanh Lộc 2010, chuỗi giá trị và kết nối thị trường
Võ Thị Thanh Lộc (2009). Phân phối lợi ích trong chuỗi giá trị tôm ở đồng bằng sông Cửu Long. Tạp chí Nông Nghiệp &PTNT, số 134 tháng 5/2009.