Received: 21-10-2019
Accepted: 21-11-2019
DOI:
Views
Downloads
How to Cite:
Current Situations and Solutions to Enhance Greenery Areas in Secondary Schools in Ha Dong District, Hanoi
Keywords
Green school, landscape management
Abstract
This study was conducted to evaluate the current status and management of greenery in Ha Dong’s secondary schools, Hanoi. The study aimed at providing a basic database and understanding of the development of greenery areas in schools in Hanoi. The methodology of this study based on the methods of a botanical survey and participatory interviews with the rector, teacher, and pupils. The results showed the diversity of plants in schools with 55 species, belong to 23 orders and 46 families. The growth of almost trees was safe for outside activities and the learning of people in schools. However, according to the Vietnam standard (TCVN 8794/2011), most of the schools (14/15 schools) aren’t accomplishing the requirement in terms of planting areas over 30% of total areas. The green space per student in 12per 15 surveyed schools was lower than the Vietnam standard (TCVN 9257/2012: 2m2per student). The management and development of green areas are facing several difficulties namely lack both planting area and specialized staff to maintain while there are difficult to integrate into the biological curriculum of the school. The solutions focus on increasing green areas in schools up to Vietnam standards and using perennial flower plants, growing well and easy to planting. Additionally, the awareness and roles of pupils and professional qualifications of staff in the “Green School” concept also need to improve regarding; planting, caring plants and tree activities in order to maintain the green area based on each school condition.
References
Bộ Xây dựng - Bộ Khoa học và Công nghệ (2011). TCVN 8794:2011: Trường trung học (THCS; THPT) - Yêu cầu thiết kế.
Bộ Xây dựng - Bộ Khoa học và Công nghệ (2012). TCVN 9257: 2012:Quy hoạch cây xanh sử dụng công cộng trong các đô thị - Tiêu chuẩn thiết kế.
Bùi Ngọc Tấn, Nguyễn Anh Đức &Nguyễn Hữu Cường (2013). Hiện trạng và hướng duy trì hệ thống cây xanh trong khuôn viên trường Đại học Nông nghiệp Hà Nội. Tạp chí Khoa học và Phát triển. 11(2): 174-183.
Cao ThịAnh Thơ(2011). Nghiên cứu cơ sở khoa học đề xuất xây dựng mô hình trường học sinh thái tại trường trung học phổ thông Phan Châu Trinh thành phố Đà Nẵng, Đại học Đà Nẵng, Luận văn thạc sĩ, chuyên ngành sinh thái học, Mã số: 60 42 60.
Cummins S.K. & Jackson R.J. (2001) The built environment and children's health. Pediatr Clin North Am. 48(5): 1241-52.
Đinh Thanh Sang (2018). Nghiên cứu hệ thống cây xanh ở trường Trung cấp Nông Lâm nghiệp Bình Dương. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 54(7A): 57-65.
Lê Thị Vĩnh Phúc (2012). Nghiên cứu cơ sở khoa học để đề xuất mô hình cây xanh trong trường học tại trường Trung học phổ thông Thanh Khê - Thành phố Đà Nẵng, Đại học Đà Nẵng, Luận văn thạc sĩ, chuyên ngành sinh thái học, Mã số: 60 42 60.
Li D., Chiang Y.C, Sang H. & Sullivan W.C. (2019). Beyond the school grounds: Links between density of tree cover in school surroundings and high school academic performance, Urban Forestry & Urban Greening. 38: 42-53.
NASA (1989). Interior landscape plants for indor air pollution abatement, NASA Office of Commercial Programs Technology Utilization Division, Final report. pp. 1-19.
Tuen Veronica Leung W., Yee Tiffany Tam T., Pan W.C., Wu C.D., Candice Lung S.C. & Spengler J.D. (2019). How is environmental greenness related to students’ academic performance in English and Mathematics? Landscape and Urban Planning. 181: 118-124.
https://www.gso.gov.vn/SLTK/Table.aspx?rxid=8f161760-9ba0-4c6d-8898-fdef1a92c072&px_db=10.+ Gic3%a1o+d%e1%bb%a5c&px_type=PX&px_language=vi&px_tableid=10.+Gi%c3%a1o+d%e1%bb%a5c%5cV10.04.px&layout=tableViewLayout1, ngày20/9/2019.